Uusia jäseniä I

Tuulikki Vilhunen uusin taideseuran jäsen

Kaiva siitä missä seisot. Äiti Teresa

Olen lähtenyt Vesannolta Närhilän kylästä, ensin Kuopioon, sitten Tukholmaan, sitten Helsinkiin, josta käsin olen ollut työssä ja opintomatkoilla mm. Nepalissa, Namibiassa, Kiinassa, Israelissa ja Venäjällä pisimpään, eli 7 v. Loputon uteliaisuus nähdä maailmaa ja tavata ihmisiä.

Opiskelin markkinointia Kuopiossa, suunnittelua ja muotoilua  Kouvolassa ja Kuopion muotoiluakatemiassa tekstiilialalla, jossa vielä jatkoin innovaattorin koulutusohjelmassa.

Suurin osa työelämää pyöri kirjoittamisen, näyttelyiden, valokuvien ja kirjojen parissa. Työ museoamanuenssina sisälsi kulttuurisia esineistö- ja valokuvanäyttelyitä. Matkan varrella olen täydentänyt  osaamista kesäyliopistokursseilla tarpeen tai kiinnostuksen mukaan mm.  graafisen suunnittelun, piirustuksen ja taidegrafiikan kursseilla. Painottuotteiden suunnittelu (julisteet ja esitteet) ovat olleet osana työtäni vuosikausia. Vilkkaan työelämän ohessa energiaa ei riittänyt omaan tuotantoon muuta kuin satunnaisesti. Omia näyttelyitä on ollut kuitenkin  muutama.

Eläkkeelle päästyäni palasin kotikylääni, josta olin hankkinut entisen kotikansakouluni ”eläkemökiksi”.  Opiskeluaikana tutustuin ja rakastuin keramiikkaan, jota olenkin tehnyt valokuvauksen lisäksi jo useamman vuoden ajan.